אני רוצה לפתוח את הפוסט הזה כרגיל, לאור משהו שנתקלתי בו לאחרונה, שואלים אותי איך לתכנן נכון את האימון או הריקוד שלכם למופע סופשנה, לאירוע או סתם כי אתם רוצים לעשות ריקוד שלם ומתוכנן בשביל להרשים את החברים, המשפחה לבר/.בת מצווה וכיו"ב.

נתחיל מהאימון עצמו:
כאשר מתכנים אימון ברייקדאנס אישי ( במיוחד אם אתם מתכוונים להתאמן בלי מדריך צמוד או שאתם לא חלק מחוג ברייקדאנס מקצועי) חשוב מאד:

1.מקום מתאים: לבחור מקום שאין בו מכשולים כמו שולחנות, כסאות, חפצים חדים או כל דבר אחר שאתם עשויים להתקע בו כאשר אתם עושים ברייקדאנס. כשאני התחלתי ללמוד ברייקדאנס הייתי מתאמן בבית ספר או בקניון, איפה שיש מרחב גדול ואפשר לעשות תרגילים בלי לחשוש ( אפילו שלפעמים היו מגרשים אותנו מהקניון... J)

2.לבוש מתאים: אני תמיד אומר לתלמידים שלי תבואו בבגדים משומשים לאימון, כי חבל להרוס בגדים יפים שאפשר להשתמש בהם אח"כ להופעה עצמה, אבל כמובן שההמלצה היא בגדי ספורט. אני אישית מעדיף את החליפות השחורות של אדידס או כל חברת הלבשת ספורט אחרת. אצלי הכל אדידס... J. נעליים, רצוי עם קצה רך או קשה תלוי מה אתם רוצים לעשות בריקוד עצמו. על סוגי נעליים ומה רצוי להשתמש באיזה ריקוד תוכלו לקרוא בפוסט הבא

3. מוזיקה מתאימה: תבחרו את השיר שאתם רוצים לרקוד איתו מראש- תוכלו למצוא רשימה מאד ארוכה של שירים כאן <- אבל יש עוד המון שירים ביוטיוב, צריך רק לחפש. ככלל, מוזיקת ברייקדאנס היא בקצב של 120 פ"ב ( פעימות בדקה- כלומר שתי פעימות בשנייה, מתופפים קוראים לזה קצב 4/4 ). שיר לדוגמא עם קצב כזה ---  JayRoc - Mayhem

4. התאמת הריקוד לשיר: לאחר שבחרנו שיר שאנחנו יכולים לעמוד בקצב שלו וחרשנו עליו קצת בשביל להבין איך הוא הולך (איפה אפשר להכניס תרגילים מגניבים, איפה אין קצב כל כך טוב ואיפה הכי מגניב לעשות פריזים... על כך בפוסט בעתיד). תמיד תזכרו לתכנן תנועות שאתם כבר יודעים! ולא לנסות בכוח להכניס תרגילים שאתם חושבים שהם מגניבים, אבל מכיוון שאתם לא ממש שולטים בהם עדיין אתם עלולים להפצע...וחבל. אז שימו לב לזה.
5. חלוקה של האימון לחלקים:
א.  חימום: אנחנו תמיד נתחיל בחימום של כל הגוף ובמיוחד את האיברים שאנחנו הולכים לעבוד עליהם הכי הרבה. לדוגמא אם תכננו אימון שכולל בעיקר פוטוורק ( עבודה על הרצפה) נעשה חימום חזק לכל הגוף כי יש תנועות בכל השרירים הגדולים בגוף- ידיים, רגליים, גב, בטן, כתפיים... לדוגמא כמובן.

ב. גוף האימון: אנחנו תמיד נתחיל באימון שלנו מהתרגילים הקלים יותר ונתקדם לתרגילים מתקדמים יותר, על מנת לתת לגוף להתרגל למאמץ והכל בהתאם לתכנית ולמטרות שלנו.

ג. שחרור: חשוב אחרי האימון לשחרר את השרירים בגוף בשביל שהם לא יתפסו לנו.

מספר טיפים חשובים למתאמנים העצמאיים:
-           - תתאמנו בקבוצה קטנה של כמה חבר'ה- זה יותר כייף ושומר קצת על תחרותיות בקבוצה
-           - תגדירו מראש מה אתם הולכים לעשות באימון: לחרוש על תרגיל מסוים או לשלב מספר תרגילים או בכלל     לעבוד על רוטין (ריקוד) שלם או חלקו באותו אימון. ההמלצה שלי היא תמיד לתכנן! תכנון בברייקדאנס ובכלל בחיים הוא שם המשחק להצלחה.
-            - בשביל לשמור על המוטיבציה, תגדירו מראש את המטרה שלכם. מתאמן שיודע לאן הוא רוצה להגיע לעולם לא מתייאש...

זהו להפעם, אם יש לכם איזושהי שאלה בכל נושא אתם יכולים להשיג אותי בדף הפייסבוק של בונאזוז- הארגון הירושלמי לתרבות רחוב וברייקדאנס שבראשו אני עומד
או ע"י מילוי טופס צור קשר שנמצא באתר זה.

תהנו ותשמרו על עצמכם,

אלי
מדריך ברייקדאנס ומייסד הארגון