מה נשמע כולם? הכל סבבה. אחלה...
בכל מקרה, הרבה זמן לא כתבתי בבלוג בעיקר מחוסר זמן או כי סתם שכחתי ולא היה לי מה לכתוב.

עניין שמציק לי קצת בזמן האחרון ואני מעלה אותו בקבוצות שלי וזו השאלה- מה היא קבוצה?
במה נמדדת קבוצה? מה היא קבוצה טובה? ומהי קבוצה לא כל כך טובה? אני רוצה להוציא את זה גם מהקונטקסט של הברייקדאנס לרגע ולחשוב מה שנקרא "מחוץ לקופסה".
למשל קבוצה חברתית- היא קבוצה הנמדדת לפי נורמות חברתיות ברורות.
או קבוצה מודרכת- אשר יש לה מדריך ויחסי הגומלין בין המדריך למודרך נקבעים בדר"כ מראש.
ישנם הרבה סוגים של קבוצות- אשר קובעות את מנהיגהן, מטרתן, סמליהן, דגליהן וכיו"ב.

לאן אני חותר בעצם? נחזור לנושא הברייקדאנס- איזו קבוצות מתקיימות בתחום הביבוינג?
קבוצות חברתיות? קבוצות מודרכות?
מה הוא ערך הקבוצה מול היחיד? ומה ערך היחיד בקבוצת ביבוינג כזו או אחרת( קרוז או קבוצות לימוד)?

בברייקדאנס כמו שאנחנו יודעים, מתקיימות תמיד קבוצות- אם זה על בסיס קרוז (Crews) מאותה עיר או מאותו מגזר ( כמו קבוצת הביבויז החדשה מאפרת- כמעט כולם דוברי אנגלית או בנים לדוברי אנגלית)
עם קוי מתאר מאד ברורים ומדויקים.
או לחילופין- קבוצה שמורכבת מחברים שהם באותה רמה- כמו הUnstoppaBullz שחלקם מנצרת עילית וחלקם מאשדוד (ויש גם אחד מירושלים) אך רמת הביבוינג המשותפת שלהם מביאה אותם לתחרויות בינלאומיות.

בתרבות הביבוינג, כמו בכל תרבות, ישנן קבוצות- אנחנו אלה שבוחרים להשתייך לקבוצה כזו או אחרת- להיות ביבויז כדרך חיים או סתם בשביל ההנאה שבריקוד.
אנחנו יכולים לבחור להוביל את הקבוצה שלנו, הקבוצה יכולה לבחור בנו כמנהיגה ובסופו של דבר, גורל הקבוצה תלוי במובל כמו גם במוביל עצמו- השאלה היא, מי אתם? אין בושה להיות אף אחד מהצדדים כי לשניהם תפקיד מכריע בתפקודה של כל קבוצה ובמיוחד קבוצת ביבוינג.
אנחנו! חברי קבוצות לימוד הביבוינג והקרוז בוחרים לאן אנחנו רוצים להוביל את סצנת הביבוינג כאן בארץ!
זה תלוי רק בנו! אנחנו חייבים לפעול כקבוצה ולשלב כוחות בשביל לקדם את תרבות הביבוינג וההיפהופ האמיתיים לעבר "רוויה תרבותית" ושגשוג אישי, קבוצתי ותרבותי של תרבות הביבוינג.
אל לנו לשכוח כי תרבות הביבוינג קמה במטרה לעזור לקבוצות המוחלשות בחברה, ליחיד שלא הולך לו - כי אף אחד לא סיפר לו שהוא יכול....
זו היא המחויבות שלנו כביבויז לעזור גם אחד לשני להצליח- לא רק בביבוינג- אלא גם בכלל בחיים.
אני ראיתי איך דברים מתקיימים בחו"ל בתרבות ההיפהופ ואני רואה את זה קורה גם כאן- אם רק נוריד את האגו- מאצ'ו הישראלי המצוי שיש בכל אחד באיתנו ונראה קצת יותר רחוק מהכיס או הצלחת הפרטיים שלנו, נבין שקבוצה זה כח!
שהכח של הביבוינג הישראלי מגיע מעצם הקבוצתיות והעידוד לעבודה קבוצתית בכל מקום בתרבות הביבוינג וההיפהופ.

כדברי Africa Bombaataa ואחריו גם KRS-ONE:

Peace, Love Unity and having fun- זה מה שבעצם מחנכת אותנו תרבות ההיפהופ אליו. עד שלא נבין את זה לא נוכל להיות תרבות ביבוינג או היפהופ שלמה ולא נוכל להתפתח כקבוצה חברתית או תרבותית בכלל.

יצא ארוך- אבל אמרתי את מה שיש שהיה לי להגיד.. :-)

Peace ברגיל....